TONE EXCEL SIM CARD

Tuesday 26 February 2013

PROMOSI MENARIK MENGENAI KEMASUKAN PELAJAR DI LINTON UNIVERSITY COLLEGE

Kolej Legenda tambah kemasukan pelajar asing

oleh FARABI SHEIKH SAID AL JABRI
Kolej Legenda tambah kemasukan pelajar asing
Martin Everett (kiri) menukar perjanjian dengan Dr. Kamis Awang sambil disaksikan oleh Najib Tun Razak dan Mohamad Hasan (dua dari kiri) pada Majlis Perasmian Kampus pendidikan Legenda di Mantin, semalam.
SEREMBAN – Kumpulan Pendidikan Legenda hari ini menandatangani program pengajian secara francais dengan University of East London (UEL) dalam usaha memperluas program pendidikannya.
Rektornya, Dr. Kamis Awang berkata, termeterainya perjanjian dengan universiti dari United Kingdom itu, Kolej Legenda milik syarikat berkenaan kini berkemampuan menawarkan lebih banyak program peringkat ijazah.
‘‘Kita juga akan memperkenal program pengajian baru yang berhubung kait dengan kesihatan dan sains perubatan seperti kejururawatan, farmasi dan sains perubatan selain seni lukis serta seni reka,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian kampus Kolej Legenda oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Mantin dekat sini hari ini.
Najib juga menyaksikan pertukaran dokumen program kerjasama antara UEL yang diwakili Profesor Martin Everett dengan Kumpulan Pendidikan Legenda yang diwakili Kamis.
Hadir sama Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Mustapa Mohamed dan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan.
Menurut Kamis, kolej itu juga dalam perancangan untuk meningkatkan bilangan kemasukan pelajar asing berikutan peningkatan program yang ditawarkan kepada mereka.
‘‘Sukacita saya maklumkan kita telah berjaya menarik minat pelajar asing dari 30 buah negara termasuk China, Asia Selatan, Asia Timur dan Afrika,” ujarnya.
Kampus Kolej Legenda bernilai RM1.1 bilion kini menempatkan 3,500 pelajar tempatan dan asing.
Katanya, program yang ditawarkan oleh kolej itu turut mendapat pengiktirafan badan yang relevan.
Beliau juga berharap melalui usaha pembangunan berterusan akan melayakkan kolej itu mendapat status universiti.



Sebarang pertanyaan mengenai kemasukkan ke LINTON UNIVERSITY COLLEGE bolehlah menghubungi  MIR, 017 6842 836 atau email ke lintonintake@gmail.com untuk perbincangan selanjutnya.

Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan surat tawaran LINTON UNIVERSITY COLLEGE  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS <LINTON, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS> yang diambil, sama ada diploma atau  sarjana muda atau tahun asas kepada MIR, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian. Anda juga boleh menghubungi MIR, TEL : 017-6842 836.

No comments:

Post a Comment